Algemene voorwaarden

LEVERINGSVOORWAARDEN BONJOUR PERSONEEL

VERSIE 2018

Artikel 1. ALGEMEEN

1. De algemene voorwaarden verstaan onder:

  • Bonjour personeel, zijnde de opdrachtnemer
  • Een bedrijf, organisatie of persoon, die een opdracht door Bonjour personeel wil laten uitvoeren, zijnde de opdrachtgever
  • Opdracht: het ten gunste van de opdrachtgever ontwikkelen, organiseren, implementeren van diensten
  • Opdrachtovereenkomst: de schriftelijke beschrijving van de opdracht, akkoord bevonden en ondertekend door de opdrachtgever.

2. Van deze algemene voorwaarden afwijkende bedingen en overeenkomsten zijn slechts rechtsgeldig voor zover zij schriftelijk worden overeengekomen.

3. Bonjour personeel behandelt alle bedrijfsinformatie van de opdrachtgever als vertrouwelijk.

Artikel 2. TOEPASSELIJKHEID

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, offertes en overeenkomsten met betrekking  tot een opdracht, die wordt uitgevoerd door Bonjour personeel, ten behoeve van de opdrachtgever. 
  • Aanvullende en/of afwijkende voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door Bonjour personeel schriftelijk zijn aanvaard.

 Artikel 3. AANBIEDING EN AANVAARDING

  • Bonjour personeel biedt de uitvoering van een opdracht aan door overlegging van een offerte. De offerte is gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in dat naar beste weten alle informatie die relevant is voor de uitvoering van een opdracht aan Bonjour personeel is verstrekt.
  • Het aanbod van Bonjour personeel tot de uitvoering van de opdracht is vrijblijvend.
  • De opdrachtgever kan de offerte tot uitvoering van een opdracht schriftelijk aanvaarden, dit binnen dertig dagen na offertedatum, door ondertekening van de offerte dan wel de opdrachtovereenkomst.

 Artikel 4. UITVOERING VAN EEN OPDRACHT

  • Bonjour personeel zal een opdracht uitvoeren naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap.
  • Een opdracht wordt uitgevoerd onder naam en verantwoordelijkheid van Bonjour personeel. 
  • De termijn voor de uitvoering van een opdracht wordt nader overeengekomen tussen Bonjour personeel en de opdrachtgever.
  • Wijzigingen in een oorspronkelijke opdracht door toedoen van de opdrachtgever kunnen de overeengekomen tijdsplanning en de kosten voor de uitvoering beïnvloeden.
  • De meerkosten die het gevolg zijn van een langere tijdsduur van de uitvoering van een opdracht en/of van extra kosten, zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 5. MEDEWERKERS BONJOUR PERSONEEL

  • Afhankelijk van de opdracht en in kennisgeving aan de opdrachtgever, behoudt Bonjour personeel het recht een adviseur van een Bonjour personeel partner in te zetten.
  • Bonjour personeel garandeert dat een adviseur van een Bonjour personeel partner minimaal van vergelijkbare kwaliteit is als de adviseur van Bonjour personeel.

Artikel 6. MEDEWERKING OPDRACHTGEVER

  • Medewerking van de opdrachtgever binnen de opdracht (medewerkers, documentatie, overige materialen) worden bijtijds ter beschikking gesteld aan Bonjour personeel.
  • Door het te laat ter beschikking stellen van medewerking, kan de eventuele opgelopen vertraging niet op Bonjour personeel worden verhaald.
  • Extra inzet van Bonjour personeel, dit ten gevolge van te laat ter beschikking stellen van medewerking, zal door Bonjour personeel in rekening worden gebracht.

Artikel 7. AANSPRAKELIJKHEID

1. Levertijden worden door Bonjour personeel bij benadering opgegeven. Overschrijding van de levertijd, door welke oorzaak ook, geeft de opdrachtgever geen recht tot het opschorten van enig op hem rustende verplichting, noch op schadevergoeding of ontbinding van de met hem gesloten overeenkomst met Bonjour personeel.

2. Bonjour personeel is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, daaronder begrepen bedrijfsschade welke voor de opdrachtgever uit een met Bonjour personeel gesloten overeenkomst mocht voortvloeien. De opdrachtgever vrijwaart Bonjour personeel tegen aanspraken van derden.

Artikel 8. INTELLECTUEEL EIGENDOM

Alle door Bonjour personeel geleverde documenten en formats blijven intellectueel eigendom van Bonjour personeel, tenzij dit anders in de Opdrachtovereenkomst is vastgelegd

Artikel 9. OVERMACHT

Indien Bonjour personeel door overmacht wordt verhinderd de overeenkomst uit te voeren, hetzij geheel, hetzij gedeeltelijk, is Bonjour personeel gerechtigd de overeenkomst geheel of ten dele te ontbinden dan wel de uitvoering daarvan op te schorten tot de overmacht toestand heeft opgehouden te bestaan, dat ter keuze van Bonjour personeel. Onder overmacht worden verstaan alle onvoorziene omstandigheden buiten de wil en/of toedoen van Bonjour personeel welke van dien aard zijn dat naleving van de overeenkomst redelijkerwijs niet meer van Bonjour personeel in volle omvang gevergd kan worden. Daaronder in elk geval zijn begrepen: oorlog, onlusten, overstromingen of andere rampen, werkstakingen en -uitsluitingen, transportmoeilijkheden, storingen in de energievoorziening, niet of niet volledige en/of vertraagde levering door toeleveranciers en maatregelen van Nederlandse en/of vreemde overheidsorganen die de uitvoering van de overeenkomst bezwaarlijker en/of kostbaarder maken dan bij het afsluiten van de overeenkomst was te voorzien.

Artikel 10. HONORARIUM EN BETALING

1. De wijze van betaling is opgenomen in de Opdrachtovereenkomst

2.A Betaling dient te geschieden binnen eenentwintig dagen na de factuurdatum. Bij overschrijding van de betalingstermijn, is de opdrachtgever zonder ingebrekestelling in verzuim, en is opdrachtgever vanaf dat tijdstip de wettelijke rente verschuldigd over het declaratie-/factuurbedrag, waarbij een gedeelte van een maand voor een volle maand wordt gerekend.

2.B Voorts is opdrachtgever dan gehouden Bonjour personeel te vergoeden alle kosten die Bonjour personeel maakt ter incasso van de openstaande bedragen, waaronder begrepen declaraties van advocaten en procureurs, kosten van deurwaarders, zaakwaarnemers en incassobureaus, evenals alle executiekosten; de buitengerechtelijke kosten worden gefixeerd op 15% van het openstaande declaratie-/factuurbedrag exclusief BTW, met een minimum van € 200,--, onverminderd het recht van Bonjour personeel om vergoeding van de werkelijk gemaakte kosten te vorderen indien deze hoger zijn.

3. BTW-identificatienummer Bonjour Personeelsdiensten: NL002155677B47

Artikel 11. TUSSENTIJDSE BEEINDIGING OF ANNULERING

  • De opdrachtgever en Bonjour personeel kunnen elk eenzijdig de overeenkomst met betrekking tot de uitvoering van een opdracht beëindigen indien zeer dringende redenen de opdrachtgever dan wel Bonjour personeel niet langer in staat stellen de overeengekomen prestaties te leveren. 
  • Bij opdrachten welke een inzet van meer dan 20 uren van Bonjour personeel vragen, is het annuleren van de opdracht enkel schriftelijk mogelijk, 30 dagen voor aanvang van de opdracht. Annulering binnen deze 30 dagen is enkel mogelijk na betaling van 50 % van het totale overeengekomen bedrag ten behoeve van de uitvoering van de opdracht, dit conform de getekende offerte of opdrachtbevestiging

Artikel 12. NEDERLANDS RECHT

1. Op de betrekkingen tussen Bonjour personeel en opdrachtgever is het Nederlandse recht van toepassing.

2. Met uitsluiting van ieder ander is de volgens de wettelijke competentieregels bevoegde Rechter in het arrondissement van onze plaats van feitelijke vestiging bevoegd kennis te nemen van alle geschillen die voortkomen uit met Bonjour personeel gesloten overeenkomsten.


terug